4000 islands - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Lien Pien - WaarBenJij.nu 4000 islands - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Lien Pien - WaarBenJij.nu

4000 islands

Blijf op de hoogte en volg Lien

04 Januari 2016 | Laos, Don Det Tok

Na een dag hangen in hangmatten aan de rivier weer in een busje gepropt op naar de hoofdstad, Vientiane. Iets te hard rijdend op slechte wegen door de bergen. Langs borden met "watch out for accident" en mensen die een hele verhuizing regelen op een scootertje alsof t niks is.
We hadden van veel mensen gehoord dat de stad zelf niet echt leuk was en dat er vooral niet veel te doen was. Ik vond het zelf wel meevallen. Het was wel een rustige stad voor een hoofdstad maar er waren veel leuke straatjes met leuke restaurantjes en marktjes. Het verkeer was wel heel chaotisch en mega druk, dus als je een beetje de hoofdstraat uit liep was het wel wat minder leuk. We zijn de eerste dag naar een soort arc de triomf ?!?! Gegaan. Dat was een heel raar gezicht om opeens zo een oud Frans monument te zien midden in een stad hier in Laos. Daarna zijn we nog Naar tempels gegaan alleen waren we net iets te laat en waren de meeste dicht helaas.
In de avond waren we in een heel rare bar beland. Er zaten allemaal local meisjes in weinig Kleren met oudere westerse mannen waarmee ze een voor een weg gingen.
De volgende dag zijn we naar een soort buddah park gegaan.
In de avond namen we de bus naar Pakse, een stadje helemaal in het zuiden. Deze rit duurde ongeveer 12 uur maar dit keer hadden we ipv stoelen een soort bedjes. Lekker gepropt weer en totaal niet geslapen. Maar het was wel een hele grappige ervaring vond ik.
In pakse hadden we een scooter gehuurd. Ik heb toch een klein beetje een trauma dus ik ging achterop. We zijn naar twee grote watervallen gereden. In eentje kon je zwemmen en dat was echt heel erg leuk. De omgeving was echt zo prachtig om door heen te rijden. Je kwam echt door de kleine dorpjes waar de mensen wonen en door de mooie natuur.
De volgende ochtend zijn we naar de 4000 Island gegaan naar het eilandje Dondet. Het was kerst dus we wilden op het strand liggen. Ik had iets meer mensen verwacht hier maar het was een best rustig eilandje, en er leven vooral echt locals. Alles is hier aan de rivier kant gebouwd, allemaal hutjes op palen. En de mensen die hier leven hebben allemaal eigenlijk een restaurantje. Als je daar gaat eten dan chillen die mensen gewoon naast je en kijken tv of spelen spelletjes. En als je naar de wc gaat dan liggen daar allemaal tandenborstels en dingen van die mensen. Maar als je iets later gaat eten vinden ze dat volgensmij niet zo tof, ze keken ons in iedergeval behoorlijk chagrijnig aan toen we met kerstmutsen en glitters om 8 uur aankwamen en een driegangen curry diner wilden.
We sliepen in een hostel waar we gereserveerd hadden, maar blijkbaar was dat niet goed gegaan en het zat al vol. Maar we mochten toen in het hutje van de eigenaar van het hostel slapen. Ze deden een beetje verdacht lang over het schoonmaken, maar het was een heel gezellig leuk hutje van stro en bamboe mrt vooral Eem heen mooi uitzicht op de rivier.
De volgende dag, 2e kerstdag, gingen we met een groepje tuben. Lekker de hele dag op de rivier gedobberd in de zon. Prima kerst vieren zo:)
We hadden fietsen gehuurd omdat ons hostel best wel een eindje weg was van alles. De volgende dag gingen we met onze fietsjes naar een watervalletje fietsen waar je ook lekker kon zwemmen.
Tijdens zonsondergang, wat hier echt heeeeel erg mooi is, hadden we weer twee banden gehuurd en gingen we lekker vanaf t water zonsondergang kijken. Echt een ultiem geniet geluks momentje was dat.
Terwijl ik dit typ bungel ik in een hangmat en loer ik de zonsondergang vanaf ons balkonnetje. :)